Skoda Octavia SDI czy TDI

Myśli, które uciekły mi z głowy...

Temat: Tanie miski olejowe a późniejsze problemy ?
Kontaktowałem się ze sprzedawcą i miska jest aluminiowa bez otworyu na czujnik więc może się skuszę. Opis to:


Przedmiotem aukcji jest miska olejowa bez otworu na sensor do samochodu SKODA FABIA - OCTAVIA


silnik 1,6 / 1,8 /2,0 /1,9 TDI / 1,9 SDI

A wygląda tak


Tylko nie wiem czy bedzie pasowac do Leona 1.9, troche mnie martwi ta prawa dolna czesc, ten element z otworem okraglym...

Czy to jest to samo co to:



tylko jakas blacha je3st przykręcona bo widze ze wszystko identyczne oprócz tego elementu na dole po prawej (nie mówie o otworze na czujniktylko mniejszy otwor troche ponizej i lekko w prawo od otworu na czujnik...)

Miske moge miec za 120 zl nowa

Co do uszczelnienia uszczelką w tubie to robić będzie to mechanik, nie ja więc chyba nie spieprzy tego... choc różnie bywa...
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=14838



Temat: TFSI TSI
TFSI to było nic innego jak Turbo FSI...
TSI to silnik FSI (?) z turbo i kompresorem...

Proste i logiczne...
Do niedawna mieliśmy 2.0TFSI i różnych mocach i 1.4TSI o różnych mocach...

Niedawno na rynek Audi wprowadziło nową jednostek z rodziny TFSI czyli 1.8TFSI...
I tutaj zaczęły się problemy... Bowiem Seat i Skoda [u VW tego silnika niema] przyjęły nazwę 1.8TSI... O ile początkowo wydawał mi się to błąd w druku... Bo na cennikach Skody występował raz TSI raz TFSI a czasem Turbo FSI... O tym ze nie jest to błąd upewnił mnie test Octavii w której na silniku jak wół stało TSI... Podobnie u Seata...

VW wybił się jeszcze lepiej... Chcą wprowadzić jednostkę TFSI o mocy 122KM i pojemności 1.4 i nazwać ja TSI... Zastąpi ona 1.6FSI

Teraz wyjdzie że TSI TSI nie równe... To jak zaczac zanywac TDI SDI przy czym S od "Super"...

Może to oszczędność... Biorąc pod uwagę ile American Airlines zaoszczędziło dając o jedna oliwkę mniej do sałatki greckiej... To wywalenie literki F przysienie spore pieniądze...
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=15280


Temat: Proszę o rade sdi czy TDi
Witam serdecznie jak w temacie chciałbym poradzić się na temat samochodu skoda fabia kombi sdi gdyż mam ochotę zakupić takie autko, czy są z nim jakieś poważniejsze kłopoty jak się sprawuje autko z tym silnikiem. Do tej pory posiadałem 2 skody ale octavie i to w benzynie, chciałem kupić octavie sdi ale ten silnik jest dla tak wielkiego samochodu za słaby. Chodzi mi o tani samochodzik do przemieszczania, nie do ścigania. Będe bardzo wdzięczny za spostrzezenia i uwagi pozdrawiam.
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8760


Temat: Nowe silniki w Skodzie
Witam, już kiedyś pisałem o tym na forum w kontekście SDI, ale teraz oficjalne info.

W roku 2006 :

Fabia - silnik 1.9 SDI zostanie zastąpiony motorem 1.4 TDI o mocy 70 KM i 80 KM.
Octavię Tour będzie można kupić ze 101-konnym turbodieslem 1.9 - wymieni on silnik 1.9 o mocy 90 i 110 KM. Stosowane do tej pory w Superbach silniki 1.9 TDI (100 i 130 KM) zostaną zastąpione jednostkami 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM).

Wszystkie motory spełniają normę Euro 4.

Nie wiadomo jeszcze co będzie z silnikiem 2.5 tdi V6 w Superbie, z tego co wiem, on też nie spełnia Euro 4, ale może do 01.01.06 przejdzie modyfikacje (np. filtr cząstek stałych) który pozwoli spełnić tę normę.
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1231


Temat: [Szukam] i kupię Skodę Fabię w dieselku
Kombi, bądź ostatecznie hatchback. Silnik 1,9 TDI, bądź SDI ze szczególnym wskazaniem na jednostkę wolnossącą. Szukam czegoś w rozsądnych pieniądzach, najlepiej z rąk prywatnych. Niestety, lwia większość Fabianek to auta po-leasingowe, zajeżdżone przez przedstawicieli. Rocznik gdzieś do 2004 w rozsądnych pieniądzach. I żeby w aucie nie było palone.

ps. otrzymałem propozycję odkupienia 3 letniej służbowej Octavii mojego szefa, przebieg 130kkm, bezwypadkowa. Szef niestety w aucie pali, więc auto zostało na starcie zdyskwalifikowane niestety.


Mile widziane oferty z północnego Mazowsza, ale nie pogardzę Podlasiem, czy Mazurami.
Ofery ślijcie, o ile takowe będą na priva.
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=37399


Temat: Auta, które prowadziliście w swoim życiu
fiat 126p 600ccm
fiat 126p 650ccm
fiat cinquecento 700ccm
fiat seicento 900ccm
fiat uno 1000ccm
fiat punto I 1400ccm
fiat punto II 1200ccm
ford sierra 2000ccm
ford escort 1800ccm TDI
ford capri 2000ccm
skoda favorit 1300ccm
skoda octavia 2000ccm 4x4
bmw e30 1800ccm
bmw e34 2000ccm
chevrolet aveo 1400ccm
daewoo nexia 15000ccm
honda accord 2000ccm TDI
mercedes sprinter 2500ccm SDI
mitsubishi Carisma 1800ccm GDI
nissan cherry 1300ccm
opel astra 1700 TDI
opel vectra 1600ccm
opel vectra 1800ccm
peugeot 106 1000ccm
renault laguna I 1800ccm
renault laguna 2200ccm
Volkswagen Passat b5 1900ccm TDI syncro
Volkswagen T4 1900ccm TDI

i pare innych pojazdow
jesli kogos interesuje np kupno ktregos pojazdu moge wyrazic opinie na ich temat
Źródło: precyl.pl/showthread.php?t=408136


Temat: rodzinne do 16tys
Hmm.. Może Octavia? Wiele osób narzeka na mało miejsca z tyłu ale miejsca jest tyle co w Golfie itp... Dla małego dziecka to i tak będzie dużo. Mocowanie ISOfix to standart a do tego wersja liftback ma wystarczająco dużo miejsca na wózek 528 litrów... pozazdrości tego nie jedno kombi ;)

Dostępne jest w różnych wersjach wyposażenia oraz ogromnej palecie silników... Od benzynowych podatnych na instalacje gazowe, przez trwałe, ekonomiczne [acz wolne] i niezawodne ropniaki SDI po nowoczesne TDI i jednostkę mocniejsze benzynowe 1.8T i 2.0.

Blachy są bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie więc problemów być nie powinno. Do tego części są ogólno dostępne i możesz wybierać w oryginałach czeskich od Skody, niemieckich od VW, polskich zamiennikach lub innych... Zresztą oryginały od VW nie sa zbyt drogie gdy weźmiemy pod uwagę ich jakość.

Tutaj masz moje kompendium dot. Octavii I gen.
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=6338
pzdr
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=6915


Temat: Potrzebne informacje o Skodzie Octavii
Potrzebne informacje o Skodzie Octavii
  1) Potrzebuję informacje w których silnikach TDI oraz SDI były montowane poszczególne systemy zasilania (pompa itd).

2) Podobno w skodzie były montowane różne rodzaje sprzęgieł.Interesuje mnie od kiedy lub w jakich modelach.Obiło mi się o uszy że były dwu tarczowe czy jakoś tak.Chodzi oczywiście o te z silnikami TDI i SDI.
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=8564


Temat: 1,9 SDi

  Wołos , więc jeśli chodzi i bio i inne wyroby paliwo podobne to TDI przepala je spokojnie jest tylko jeden warunek musi być to stare TDI na pompie wtryskowej nie na pompowtryskiwaczach czy też common-rail , dwa ostatnie potrzebuja dobrej jakości paliwa co by odwdzięczyły się bez-awaryjną pracą .

a co do SDI to tez było ich dwa rodzaje starsze na pompie wtryskowej i nowsze (tak od 2004 roku zależnie od modelu w górę) na pompowtryskach

Ze swojej strony polecam jeśli zależy Ci na oszczędności i bez awaryjności jakąś skodę, vw lub seata z silnikami o kodach : AFN,AVG,ASV - 110 KM
AHU,AGR - 90 KM
wszystkie są na pompie wtryskowej spalanie w zależności od modelu i masy ale na przykładzie passata 3B nie przekracza 6 litr/100km w trasie schodzi jeszcze niżej .
były stosowane w większości modeli koncernu VAG np: w octavii 1U, passacie 3B , Golfie 1J , Audi A4 8D , Leonie i Toledo 1M
I odnośnie TDI i SDI polecałbym TDI spalanie minimalnie wyższe ale komfort jazdy można by rzec nieporównywalny .
Jakbyś miał jakieś pytania wal śmiało , generalnie zajmuje się elektroniką samochodową .
Źródło: klubkm.pl/forum/showthread.php?t=24954


Temat: Skoda Octavia I 1996-2006
Skoda Octaiva I 1996-2006

Auto trafiło na rynek w 1996r, zostało zastąpione przez Skodę Octavię II w 2006r.
W Octavi wykorzystano płytę podwoziową z Golfa IV. Ten model Octavi był dostępny jako 5-drzwiowy liftback oraz kombi, początkowo w trzech wersjach wyposażenia LX, GLX i SLX.
Dużą popularnością cieszyły się wersje okolicznościowe np. Laurin&Klement, Tour, czy ICE.

Wymiary sedana przed/po liftingu:
-długość: 4511 mm / 4507 mm
-szerokość: 1731 mm / 1731 mm
-wysokość: 1429 mm / 1431 mm
-rozstaw osi: 2512 mm / 2512 mm

Wymiary wersji kombi przed /po liftingu:
-długość: 4511 mm / 4513 mm
-szerokość: 1731 mm / 1731 mm
-wysokość: 1448 mm / 1457 mm
-rozstaw osi: 2512 mm / 2512 mm

Dostępne silniki benzynowe:
-1,4 (60 KM) AMD
-1,4 (75 KM) AXP, BCA
-1,6 (75 KM) AEE
-1,6 (100 KM) AEH, AKL
-1,6 (102 KM) AVU, BFQ
-1,8 (125 KM) AGN
-1,8 T (150 KM) AGU, ARX, ARZ, AUM
-1,8 T (180 KM) AUQ
-2,0 (115 KM) AEG, APK, AQY, AZH, AZJ
-2,0 (120 KM) ATF

Dostępne silniki diesel:
-1,9 SDI (68 KM) AGP, AQM
-1,9 TDI (90 KM) AGR, ALH
-1,9 TDI PD (101 KM) ATD, AXR
-1,9 TDI (110 KM) AHF, ASV
-1,9 TDI PD (130 KM) ASZ

Skrzynie biegów:
-manualna: 5 biegów i 6 biegów (z silnikiem TDI PD)
-automatyczna 4 biegi (z silnikiem od 90 KM)

Źródło: skoda.pl

Zdjęcia:











Auto cechuje się bezawaryjnością oraz małym zużyciem paliwa. Niskie koszty eksploatacji--> dane z artykułów o Octavi I :->

Zapraszam do zamieszczania opinii :->
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=871


Temat: Przyjmę zużyte tarcze hamulcowe grupy vag 280mmx22mm
Jw o rozstawie śrub 5x100. Potrzebne mi zużyte tarcze(ale nie krzywe) do pewnego eksperymentu. Jeżeli ktoś będzie wymieniał niedługo a stare będzie chciał wyrzucić to ja je poprosze . Możliwa jest mała opłata manipulacyjna


A o to spis samochodów w jakich one występują:

AUDI A3 1.8i 20V (92 kW) 96->
AUDI A3 Turbodiesel 1.9 TDI (66/74/81 kW) 96-> VA
SEAT Leon 1.8i 20V 00-> VA
SEAT Leon Turbodiesel 1.9 TDI (66/81 kW) 00-> VA
SEAT Toledo (II) 1.8i 20V 99-> VA
SEAT Toledo (II) Turbodiesel 1.9 TDI (66/81kW) 99-> VA
SKODA Octavia 1.8i 20V 96-> VA
SKODA Octavia 2.0i 99-> VA
SKODA Octavia Turbodiesel 1.9 TDI (66/74/81 kW) 96-> VA
VOLKSWAGEN Bora 1.4i 16V / VA
VOLKSWAGEN Bora 1.6i / VA
VOLKSWAGEN Bora 1.6i 16V 99-> VA
VOLKSWAGEN Bora 1.8i 20V 98-> VA
VOLKSWAGEN Bora 2.0i 98-> VA
VOLKSWAGEN Bora Diesel 1.9 SDi / VA
VOLKSWAGEN Bora Turbodiesel 1.9 TDi (66/74/81/85 kW) 98-> VA
VOLKSWAGEN Bora Variant 1.6i / 16V 99-> VA
VOLKSWAGEN Bora Variant 2.0i 99-> VA
VOLKSWAGEN Bora Variant Turbodiesel 1.9 TDi (66/74/81/85 kW) 99-> VA
VOLKSWAGEN Golf (IV) 1.8i 20V 11.97-> VA
VOLKSWAGEN Golf (IV) 2.0i 98-> VA
VOLKSWAGEN Golf (IV) Turbodiesel 1.9 TDi (66/74/81/85 kW) 11.97-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) 1.4i 16V 99-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) 1.6i 99-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) 1.6i 16V 00-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) 2.0i 99-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) Diesel 1.9 SDi 99-> VA
VOLKSWAGEN Golf Variant (IV) Turbodiesel 1.9 TDi (66/74/81/85 kW) 99-> VA
VOLKSWAGEN New Beetle 1.6i 99-> VA
VOLKSWAGEN New Beetle 2.0i 98-> VA
VOLKSWAGEN New Beetle Turbodiesel 1.9 TDI (66/74 kW) 99-> VA
Źródło: lkt.pl/viewtopic.php?t=2292


Temat: CP/DP Turbo

przy kupnie pojedź ze sprzedajacym do ASO, tam podaj nr VIN samochodu to ci sprawdzą jego historię o ile ktoś długo serwisował go w ASO, w przypadku aut z zachodu raczej ludzie serwisują

diesel czy benzyna?
generalnie jedno auto mam w dieslu bardzo słabym bo tylko 70 koni, pojemność 1.9 bez turbiny (silnik SDI)
jak ktoś nie jeździ ostro to w zupełności wystarczy, golfiaków w SDI jest dość sporo i przy tym silniku jest większe prawdopodobieństwo mniejszego przebiegu....bo nie jest to auto na autostrady itd

drugie mam w benzynie 1.8 na LPG i też sobie chwalę bo jest zdecydowanie szybsze a silnik audi pomimo 20 lat znakomicie się sprawdza

te SDI bez turbiny ponoć też jest nie do zajeżdżenia ale ci nie powiem bo auto ma przebieg 150 tys aktualnie i nic się nie dzieje od momentu zakupu 2 lata temu

generalnie zasada jest taka ..jak będziesz mało jeździł to kup taniej golfa w benzynie, większe prawdopodobieństo mniejszego zużycia itd, jak zamierzasz jeździć dużo poza miastem i ostro to diesel TDI -bo golf spali ci na trasie ok 5,5 l ma 100km a będzie śmigał jak rakieta

z tym że trzeba pamiętać że znalezienie naprawdę dobrego auta w TDI jest bardzo trudne


Wszystko to swieta prawda.

Jak komus nie zalezy na super osiagach, a liczy sie niskie spalanie, niskie koszty eksploatacji i bezusterkowosc to polecam rzeczywiscie ten silnik 1.9 Sdi. On pół miliona kilometrów robi bez problemow. Jest wielki wybor samochodow do ktorych go montowano: Skoda Felicia i Fabia, Octavia (co prawda bardzo rzadko), Golf i Bora, Seaty Cordoba i Ibiza. O starszych modelach z poczatku lat 90-tych nie wspominam (audi 80, Passat).
Kolezka sprzedawał Cordobe z tym motorem, 420 tys km nalatane, auto jesli chodzi o silnik bezproblemowe zupełnie, wziął jakis handlarz pewnie potem sprzeda z licznikowym 250 tys km

Z 1.9 TDi juz jest roznie. Tu juz bardzo duzo zalezy od sposobu eksploatacji, stosowanych olejow i czestosci ich wymiany. Potrafi sie rozpasc przy 200-250 tys km, choc sa egzemplarze które jezdza i z przebiegiem 400 tys km. 2.0 Tdi z pierwszych rocznikow produkcji mocno usterkowe, głowice potrafia sie rozpasc przy przebiegu 150-180 tys km.

Jak komus nie zalezy na wielkosci auta, a chce jezdzic na prawde o kropelce to mozna przemyslec Vw Lupo 1.4 Tdi albo Vw Polo 1.4 Tdi. Na trasie spalanie oscyluje wokol 3,5 -3,7litra/100 km
Źródło: conservativepunk.net/forum/viewtopic.php?t=701