KPiR wzór

Myśli, które uciekły mi z głowy...

Temat: Jak pozbyć się komputera?

Kwestią jest czy sprzęt od początku nie był zewidencjonowany, czy dopiero teraz go spisano ze stanu (i co się wtedy zrobi ?...protokół zniszczenia...? :D ).


komp nigdy nie został wprowadzony do ewidencji. Wpis tylko do KPiR kol. 14.

Chodzi mi o to, czy muszę go teraz w jakiś sposób "ściągnąć" ze stanu? Czy istnieje taka potrzeba? Czy np. czy firma remontowa musi się rozliczać z każdego zużytego narzędzia (wiertła, kielni itp)?
Może wystarczy właśnie protokół zniszczenia (wzór?) - dodatkowo to wtedy mógłbym chyba wliczyć to jeszcze raz w koszty (strata). Albo się mylę?

Zawsze mogę sprzedać go na siebie, no ale po co płacić od tego podatek dochodowy...

Źródło: forum.idg.pl/index.php?showtopic=27882



Temat: Remament.
" />za mało informacji:( Sporządzasz go na koniec roku - jeśli jesteś Vatowcem - to w cenach zakupu netto. Jeśli jesteś na PKPIR - to rozliczasz się różnicą remanentową. Wzór remanentu jest obwarowany przepisami, więc radzę zapoznać się z zasadami lub skorzystać z pomocy fachowca
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=31634


Temat: Środek trwały niezamortyzowany a liwkidacja DG
" />witam wszystkich,mam takie pytanko związane z likwidacją DG.Pracuję w firmie,/osoba fizyczna prowadząca DG/ i aktualnie z koncem września będzie już likwidacja DG.
Był zakupiony w ub.r.na fakturę VAT samochód ciężarowy / nie z kratka tylko typowa ciężarówka spełniająca wzór Lisaka/-oczywiście został odliczony VAT naliczony a w KPiR od nastepnego m-ca po zakupie liczone są odpisy amortyzacyjne.Czy teraz w związku z likwidacją DG w remanencie końcowym ujmuję także środek trwały=czyli ten tylko w niewielkiej części zamortyzowany samochód?i co w podatku VAT,czy jakoś ujmuję w ostatniej / koncowej/deklaracji VAT ten środek trwały i płacę podatek należny od tego środka trwałego/ jeżeli tak to jak przyjąć wartość-tę początkową pomniejszoną o dokonane do dnia likwidacji odpisy amortyzacyjne?Są to rzeczy na pewno oczywiste,przyznam że w ustawie pdof i w nowej ustawie VAT nie potrafię jakoś znależć nic na ten temat.Wdzięczna będę za podpowiedzi-pozdrawiam i z góry dzieki
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=17063


Temat: księgowość spółki jawnej
" />Sprawa wygląda tak. Jestem bezrobotna, mam 4 lata doświadczenia w księgowośći (cieniutkie to doświadczenie) oraz kurs "samodzielna księgowa" (jeszcze cieńszy).
Tworzy się spółka jawna (4 udziałowców) - zaproponowano mi poprowadzenie księgowości (PKPiR).
Proszę Was, znających temat - na co zwrócić uwagę, od czego zacząć, co załatwić w ZUS, US, gdzie znależć wzory umówy spółki, czy udziałowcy powinni być zatrudnieni na umowy o pracę, kto miałby im je podpisać, itp. - proszę , pomóżcie, podpowiedzcie. Obiecuję wdzięczność bez granic. Pozdrawiam - Marynia
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=23796


Temat: vat za paliwo
" />Kochani trochę mi się pokręciło,chodzi o to że mam małe kangoo - jest w środkach trwałych firmy, które wcześniej spełniało wzór lizaka.Rozumiem,że teraz taką benzynkę daję w kwocie netto wpisuję w koszty kpir,vatu nie odliczam natomias kwotę vat muszę wpisać w poz. 57 deklaracji vat 7.A może brutto w koszty?Zakręciłam się.Pozdrawiam.
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=28363


Temat: Oleńka do Nadii
" />Oleńko dosłownie z kartką w ręku przecwiczyłam wszystkie podawane wzory i podstawiałam do moich danych i mam takie uwagi:
w odpowiedzi na pytanie zadane przez Anulke piszesz iz narzut to róznica między zakupem a sprzedażą?Kiedy porownałam ze swojej inwentaryzacji rocznej wartość detaliczną netto towarów - 14.267,82
i wartość hurtową netto towarów - 11.032,90 to narzut wyniósł dokładnie 29,32% a marża 22,67 % i wszytko było by jasne ale.......
kiedy idąc dlaej twoją odpowiedzią dla Anulki liczę iż narzut to nic innego jak mój przychód czyli 309.712,99 minus zakupy w cenach zakupu po uwzglednieniu inwentaryzacji obu czyli 288.396,62 razy 100% co daje mi narzut 7 39%.Kiedy podstawiłam do wzorow ktore podałeś odpowiadając już mnie to również narzut mam 7,39 % a marżę 6,88 %
To jak to się ma do wyliczeń na początku mojej wypowiedzi?
Ktore wzory prawidłowo mam używać do wyliczeń te z ostatniej twojej wypowiedzi? Pytam o to tak usilnie ponieważ muszę obliczyć wartość towarów w sklepei w cenach hurtowych netto??????????????
Czy w takim razie musze od ogólnego przychodu z KPiR odjąć procentową marże czy narzut aby obliczyć ten stan towarów??????????????
Tyle się naliczyłam i ciągle nie wiem czy mam prawidłow stan towarow ?
Już się w tym wszystkim pogubiłam??????????Horror!!!!!!!!!!!!
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=1894


Temat: 2 kwestie, które mnie męczą
Odnośnie wydruków rejestrów VAT i innych (poza KPiR), wydaje mi się że znalazłem złoty środek - proponuję tylko przemianować kolumnę "dokument" (lub "nr dokumentu") na "rodzaj i numer dokumentu" - będzie to czytelne i jasne, i chyba zadowoli wszystkich.

Odnośnie KPiR złotego środka nie ma - wzór jest sformalizowany. Numer dokumentu, to numer dokumentu. Więc o ile można jeszcze przyjąć, że na wydruku pojawia się rodzaj dokumentu (i sobie zrobić opis, co dane skróty oznaczają) to może chociaż to oznaczenie NFOZ z kolumny 15 usunąć ("Kolumna 15 jest wolna. W kolumnie tej można wpisywać inne zaszłości gospodarcze poza wymienionymi w kolumnach 1-13. W kolumnie tej można również wpisywać wydatki odnoszące się do przychodów miesiąca lub roku następnego (lat następnych)").

Przedstawiane sugestie i propozycje w żaden sposób nie są robione pode mnie. Chodzi o to, aby vatowiec byl jeszcze lepszy i zeby zaden us-owiec nie mial do czego sie przyczepic.
Źródło: vatowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=277


Temat: Ewidencja przychodów - data przychodu
Edwardzie, nie ja to wymyśliłem ale zmiana przepisów to na mnie wymogła.

Tak naprawdę to zmiana przepisów nie powinna być tu problemem, ponieważ wcześniej było tak: Podatnik, opłacający na podstawie odrębnych
przepisów, podatek od towarów i usług:
1) może w ciągu roku podatkowego ewidencjonować przychody w dacie wystawienia faktury.

Podkreślam MOŻE, ale nie musi, więc program powinien obsługiwać dowolny z tych przypadków.
Jeszcze raz powtórzę, nie ma w ewidencji przychodów kolumny Data księgowania, jest Data wpisu, a to nie oznacza relacji Ksiega RV -> Data księgowania.

Jeśli chodzi o względy historyczne nie ma to większego znaczenia moim zdaniem, bo jak komuś nie przeszkadzało to wcześniej to pewnie miał zawsze te dwie daty równe, czyli na wydruku Data wpisu = Data przychodu.

Nie ma sensu dopuszczać użytkownika do edycji podstawowych formularzy PKPiR czy ewidencji przych. bo te wzory są określone rozporządzeniami, wystarczy spełnić wymogi prawne i ot cała filozofia, w sumie po to są programy do księgowości, aby ułatwić sobie życie i wyeliminować możliwość pomyłki


K
Źródło: vatowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=103


Temat: Ewidencje środków trwałych - jakie, dla kogo, etc
Witam
Przeszukałem troszkę forum i sieć, ale tak do końca nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Otóż sprawa dotyczy ewidencji/wykazu środków trwałych. Głównie chodzi mi o ryczałt i kpir :)

Dla ryczałtowców mamy tutaj mały wzór: wykaz środków trwałych
Dla kpir mamy tutaj: ewidencja środków trwałych

Ja mam pytanie do specjalistów. Co wpisywać (przy ryczałcie) w kolumny
-- Zaktualizowana wartość początkowa
-- Stawka roczna %
np dla laptopa (wartośc ok 3000zł), drukarki (wartość ok. 300zł)
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=24636


Temat: Nie czytaj, jeśli nie tolerujesz trywialnych pytań
Witam czcigodnych forumowiczów!
Mój problem jest tak trywialny i banalny, że już tydzień szukam rozwiązania. Mam nadzieję, że ktoś z litości udzieli paru wskazówek:

Otóż jestem w przeddzień otworzenia działaności gospodarczej. Będę się rozliczał na zasadach ogólnych z zastosowaniem książki przychodów i rozchodów. Ponieważ po stronie przychodów będę miał właściwie tylko dwie umowy z dotychczasowymi pracodowcami (do tej pory miałem z nimi umowy zlecenia, a poza tym pracuję w ramach umowy o pracę), nastawiam się raczej na samodzielne prowadzenie swojej księgowości. Czytałem rozporządzenie ministra wydrukowane na ostatnich stronach kpir, czytałem wszystko, na co tylko mogłem natrafić w internecie, ale nigdzie nie znalazłem łopatologicznego przepisu - jak to się konkretnie wykonuje:

-jest koniec miesiąca, podliczam wszystkie "plusy", odejmuje od nich "minusy"
-otrzymuję dochód, powiedzmy, że wynosi 3000

... no i wiem, że muszę pomnożyć razy 0,19, żeby uzyskać wysokość podatku, ale jest jeszcze odliczenie tej kwoty stałej, tudzież składka zdrowotna.
Jak dokładnie wygląda wzór matematyczny, z którego będę wiedział ile mam co miesiąc płacić?
Skoro zanosi się u mnie, że rozliczenie w kolejnych miesiącach będzie wyglądało właśnie tak jak wyżej, to czy muszę co miesiąc wysyłać PIT?
Z góry dziękuję komuś litościwemu za odpowiedź!
Pozdrawiam,
NWK
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=12137


Temat: Oprogramowanie do prowadzenia księgowości, fakturowania itp
spokojnie panowie
nie ekscytjcie sie tak

po pierwsze : nie trzeba tak od razu nic co roku aktualizowac za kase

bo wzór KPIR to chyba jescze fenicjanie wymyslili i sie nic nie zmieniło od tysięcy lat

po drugie : takie oprogramowanie za darmo daje co roku rzepa
weidencja vat ,kpir ,srodki trwałe

wiec ktos jak chce to ma to za darmo
jak sie uwzgledni ilośc nowych firm które dodatkowo same chca prowadzic ksiegowosc to sie moze okazac ze jest ich 2 (słownie dwie w całym kraju)

jak juz robic cos to cos takiego co ma szanse zbytu

ja np szkałem firmy która napisze program VR i nie mogłem znalesc
moze własnie takie rzeczy ,których nikt nie robi ,a nie powielać cos co juz jest od lat na rynku
Źródło: biznesforum.pl/viewtopic.php?t=6133


Temat: jak obliczyć marżę ??
" />jak obliczyć marżę (KPiR ) mając remanent poczatkowy i końcowy w cenach netto zakupu. czy jest jakiś na to wzór ??

puma
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=7868


Temat: księgowanie towaru zepsutego
" />Boga sie boje, jak najbardziej. Czyli jesli ja kupię i zauważe zgniliznę to zgłaszam sprzedawcy i on wypisuje protokół, tak? A jeśli sklep, który kupiuje ode mnie jako hurtownika zauważy to ja wypisuje? A macie moze jakis wzór? I jak to ksiegować w kpir?
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=19691


Temat: bezpłatne wzory dla klientów a braki w remanencie
" />W ciągau całego roku wysyłałam bezpłatne wzory dla klientów. Nie prowadzę magazynu i jestem na kpir. Nie prowadziłam ewidencji tych rzeczy i tak naprawdę nie wiem ile i czego wysłałam, no może mniej więcej. Jak postąpić na remanencie końcowym???
Źródło: gazetaprawna.pl/forum/viewtopic.php?t=7765


Temat: Skróty i aktualizacja automatyczna KTiU
Widzisz, z tego co piszesz to chyba ja nie zrozumiałem zasad działania magazynu, czyli "co autor miał na myśli" a tak na poważnie to używając marży myślałem o:
1/ skoro nie używam średniej ceny ważonej - bo jestem na książce, to nie będę się barykadował ustaloną ceną stałą - np do cennika, lub żeby szybko podać klientowi przez telefon bo w zależności od dostaw zakup może się różnić i mógłbym coś sprzedać pod wodą - więc wymyśliłem sobie, że utworzę sobie kartoteki typu wzór po jednym dla każdej grupy towarowej ze sparametryzowanymi wszystkimi polami i m-in właśnie marżą, po czym będę sobie kopiował tą pozycję kartoteki i zmieniał nazwę i kod towaru do zakończenia specyfikacji zgodnie z fakturą (a tu duży ukłon dla Piotrka, który jako naprawdę jeden z niewielu pomyślał o szanownym klepaczu i łaskawie pozwolił na możliwość umieszczania w specyfikacji pozycji usługowych z inną parametryzacją żeby nie klepać tego po kilka razy w KPiR) i zakończę przyjmowanie towarów do magazynu. Po czym robię np: Zestawienia->Magazyn lub idę do Katalogu Towarów i Usług i widzę wszystkie wypełnione pola, ale cena sprzedaży netto/brutto nie jest wyliczona i dopiero jak wklepię (nadpiszę) wartość marży lub stawkę VAT to wyliczy mi owe ceny. Jak jest tego mało to OK, bo pamiętam ale jak jest kilkaset pozycji z dnia? Wniosko/pytania:
- jeżeli pole marża wylicza CS i jest wyliczane z CS i nie da się z tego korzystać tak jak bym chciał to w jaki sposób zabrać się za cenę np CS2 żeby wyliczać ją z automatu za pomocą formuł i nie musieć dodatkowo sumować (bo się zapomina ) po każdej dostawie?
- może jest automatyczne wyliczanie podstawowej CS - tylko ja o tym nie wiem -, które "odświeża" wprowadzone wartości pól, więc jeżeli jest to jak tego użyć ?
2/ A jak mózgowanie na pozostałe dwa tematy?

pozdrówka Arek
Źródło: vatowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=280


Temat: Składki ZUS w KPiR
Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów to jeden z wielu dokumentów.
Minister Finansów Rozporządzeniem ustanowił "wzór" PKPIR, w którym najważniejsze jest co ma zawierać wydruk.
Jakby się dobrze przyjrzeć "wzorowi", to MF zależało na umieszczeniu informacji o kontrahencie, zdarzeniu i kwotach
wpływających bezpośrednio na wielkość podatku dochodowego.
Piszę "wzór" w cudzysłowiu ponieważ nie ma ani programu ani druków będących wierną kopią tego "wzoru".

Przykładowo: vatowiec umożliwia wydruk PKPiR w dwóch wariantach, dwustronnie i jednostronnie (kompresja do A4).
Wiele miesięcy, a właściwie lat był sprawdzany wydruk na A4 (jednostronny) w kilku (może więcej) urzędach skarbowych.
Dzisiaj powszechnie stosuje się ten NIEZGODNY z wzorcem wydruk, bo okazuje się, że zgodność ma być na poziomie
informacji i danych w kolumnach 3 do 14. Okazuje się, że nikt nikogo nie będzie ścigał za wydruk na jednej stronie.

Obecny wydruk PKPiR posiada dodatkową kolumnę nie ujętą we wzorze, ponieważ wzór powstał przed WYCOFANIEM PIT5.
Zeznanie PIT5 musiało zawierać kwoty odejmowane od podatku, czyli część składki zdrowotnej.

W księgowości jest wiele zasad i jedna z nich mówi, że dokumenty są podstawą do czegoś tam.
Ponieważ wydruk bez składki jest niekompletny, nie pozwala na prawidłowe obliczenie zaliczki na podatek dochodowy,
została wprowadzona dodatkowa kolumna i teraz jest wszystko widoczne.

Oczywiście, mogę zrobić opcjonalny wydruk kolumny 15, ale staram się, aby maksymalnie minimalizować błędy księgowe.
Jeżeli Szanowni Użytkownicy chcą, to proszę o informację.

Z punktu widzenia urzędnika pewne sprawy są bardzo ważne, jak np. koszty które nie są kosztem działalności,
sztuczne podkręcanie kilometrówki, terminowość w VAT, księgowanie komunikacji i mediów i wiele wiele innych,
ale obecność dodatkowej kolumny na prawdę nie jest problemem, jak wydruk na A4, a nie na 2 x A4.

Urzędnik to też człowiek i rozumie pewne trudności związane z księgowością i prawem,
np. nie zawsze MF wydaje Rozporządzenia na czas
ale w łatwy sposób znajdzie błędy istotne.

Teraz odnośnie dokumentów
DW i PK to śmietniki księgowe

Tak, Dowód Wewnętrzny to dokument wystawiany jak nie mamy porządnego papierka i tak samo Polecenie Księgowania.
Są to dokumenty "furtki", dające podatnikowi szansę zaksięgowania czegoś na własną rękę - po swojemu.
DW i PK na pewno nie są bardziej wiarygodne od faktur vat, czy rachunków.

Jestem zwykłym podatnikiem, bo często na forum i w e-mail dotyka się doradztwa, które w moim przypadku jest karalne,
bo nie mam odpowiednich uprawnień. Dlatego NIE DORADZAM tylko się tłumaczę.
Źródło: vatowiec.pl/forum/viewtopic.php?t=223